به گزارش رسانه‌های خبری یونان در روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403، دانشجویان تمام دانشگاه‌های شهر آتن برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در مقابل دانشگاه آتن واقع در مرکز این شهر تجمع کردند و شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

شب‌زنده‌داری دانشجویان در شهر آتن برای حمایت از فلسطین

به گزارش رسانه‌های خبری یونان در روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403، دانشجویان تمام دانشگاه‌های شهر آتن برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در مقابل دانشگاه آتن واقع در مرکز این شهر تجمع کردند و شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین سر دادند. دانشجویان در این تجمع اعلام کردند که موضع دولت یونان در قبال مردم فلسطین و کشتار شهروندان بی‌دفاع نوار غزه، را محکوم می‌کنند.

سامانه خبری "نیوز بیست" گزارش داد که دانشجویان در مقابل دانشگاه آتن اقدام به برپایی چادر کرده‌اند و اعلام کردند که قرار است آقای دیمیتریس کوچوباس، رئیس حزب چپ یونان (KKE)، در جمع دانشجویان حاضر شده و سخنرانی کند. دانشجویان همچنین اعلام کردند که با برپایی چادرهای خود در مقابل دانشگاه آتن، دوشنبه‌شب 13 اردیبهشت را در مقابل دانشگاه به سر خواهند برد و تا صبح باقی خواهند ماند. ناظران سیاسی و فعالان جنبش دانشجویی معتقدند که این تجمع طولانی خواهد بود و احتمالاً تنها به یک شب محدود نخواهد شد. در همین حال، شبکه تلویزیونی "اوپن" گزارش داد که دانشجویان با تجمع در مقابل دانشگاه آتن و سر دادن شعارهایی خواستار آزادی فلسطین و توقف فوری حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه شدند.

شب‌زنده‌داری دانشجویان در شهر آتن برای حمایت از فلسطین

دانشجویان همچنین از دولت یونان خواستند که موضع خود در قبال جنگ رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی، به‌ویژه شهروندان نوار غزه، را تغییر دهد و کشتی جنگی نیروی دریایی یونان با نام "ایدرا" را از منطقه درگیری به خانه برگرداند. همچنین دانشجویان در این تجمع اعتراضی، مواضع آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا در قبال حملات نیروهای رژیم اسرائیل و همراهی آنان با این رژیم را به‌شدت محکوم کردند و همبستگی خود با مردم فلسطین را اعلام داشتند.

علاوه بر این، دانشجویان، شهروندان و احزاب سیاسی شهر تسالونیک نیز شب گذشته در مقابل برج سفید این شهر، دومین شهر بزرگ یونان واقع در شمال این کشور، چادرهایی به حمایت از شهروندان غزه و مردم فلسطین برپا کردند و با سر دادن شعارهایی علیه رژیم اسرائیل، حمایت خود را از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل علیه شهروندان نوار غزه اعلام کردند.دانشجویان این شهر، با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی، اعلام کردند: "ما هم همراه و همگام با تظاهرات دانشجویان در دیگر کشورهای جهان، با ملت فلسطین اعلام همبستگی می‌نماییم."

معترضین همچنین پارچه‌نوشته‌ای را در مقابل برج سفید شهر تسالونیک برافراشتند که روی آن نام دانشگاه‌ها و شهرهایی که در آن‌ها تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در جریان است، نوشته شده بود و اعلام کردند که "ما به حمایت و همبستگی با ملت فلسطین، همراه با تمام دانشجویان دیگر کشورها، تا توقف حملات نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه ادامه خواهیم داد."آقای دیمیتریس کوچوباس، رئیس حزب چپ یونان، نیز با حضور در تجمع دانشجویان شهر آتن، ضمن محکوم کردن حملات به شهروندان بی‌دفاع نوار غزه توسط نیروهای نظامی رژیم اسرائیل، از دولت یونان خواست که همکاری و همراهی خود با رژیم اسرائیل را قطع کند و با سیاست‌های آمریکا در قبال رژیم اسرائیل همراهی نکند.

شب‌زنده‌داری دانشجویان در شهر آتن برای حمایت از فلسطین

همچنین، شبکه تلویزیونی اسکای، وابسته و حامی دولت یونان، شب گذشته گزارش داد که پلیس این کشور برای متفرق کردن دانشجویان حامی فلسطین از محل دانشگاه آتن، درب‌های این دانشگاه را شکست و اقدام به دستگیری دانشجویان متحصن کرد.

این شبکه در گزارش خود اشاره کرد که نیروهای امنیتی بیست نفر را در این دانشگاه دستگیر کردند که هشت نفر از آنها خارجی و گویا اصلاً دانشجو نیستند. همچنین اعلام شد که خارجی‌های دستگیرشده از کشورهای اسپانیا، ایتالیا و تعدادی دیگر از کشورهای خارجی بودند که احتمالاً دانشجو هم نباشند و مسئولان امنیتی کشور احتمالاً برای اخراج آنان از کشور اقدام خواهند کرد.به نظر می‌رسد پس از برگزاری تجمع دانشجویی در مقابل دانشگاه آتن و در مقابل برج سفید شهر تسالونیک، دولت یونان از شبکه‌های وابسته به خود برای تبلیغات منفی علیه حامیان ملت فلسطین و معترضین به کشتار مردم بی‌گناه غزه استفاده کرده است. این شبکه به دانشجویانی از برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد و مطرح کرد که مسئولان احتمالاً در مورد اخراج آنان تصمیم خواهند گرفت، اما باید توجه داشت که این کشور قادر به اخراج شهروندان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نخواهد بود. به نظر می‌رسد این اخبار با هدف ایجاد ترس و جلوگیری از حمایت دانشجویان سایر کشورها منتشر می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که پس از تلاش‌های رسانه‌های همگام با نظام سرمایه‌داری و در راستای خط‌ومشی دولت راست‌گرای دموکراسی نوین برای انحراف افکار عمومی از روند جنگ و واقعیات میدانی در نوار غزه، با کمک شبکه‌های مجازی و تعدادی از رسانه‌های بی‌طرف و یا وابسته به سازمان‌ها و احزاب دموکرات، شهروندان و به‌خصوص دانشجویان از روند اوضاع در میدان نبرد، کشتار شهروندان بی‌گناه، زنان و کودکان و تخریب بیمارستان‌ها و مدارس آگاه شدند. شهروندان و دانشجویان با استفاده از شبکه‌های مجازی توانستند تظاهراتی در سراسر اروپا و به‌ویژه در آمریکا برگزار کنند، که باعث شد دانشجویان و شهروندان یونانی نیز به حمایت از مردم فلسطین برخیزند. به نظر می‌رسد که این روند در یونان ادامه خواهد یافت.

شب‌زنده‌داری دانشجویان در شهر آتن برای حمایت از فلسطین

منبع

https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/10905140/olonyktia-foititon-se-athina-kai-thessaloniki-gia-tin-palaistini

کد خبر 19565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =